Traditioner del 2

Jag tänkte fortsätta med en andra del om traditioner. Som jag skrev i förra inlägget så kan traditioner vara både stora och små. Det kan ju vara resor eller som min familj har att vi äter tacos varje fredag.

En tradition behöver inte vara större en så utan det räcker att det är en sak som händer på speciella dagar eller veckor. Jag tror att de flesta människor har massor av olika traditioner och här kommer lite om några till av våra traditioner. 

En tradition vi hade länge utan att den förändrades var att vi åkte skidor hela familjen en gång om året och det var vecka 10. Vi åkte skidor vecka tio varje år från att jag var typ 7 tills jag var typ 12 för sedan kunde jag inte få ledigt från skolan mitt under en termin längre. Då förändrades traditionen men den försvann inte för vi åkte då vecka 7 då vi hade sportlov. 
Nu de två senaste åren har jag dock åkt på skidläger med några kompisar till norge och det har varit väldigt roligt men traditionen att åka skidor varje år har inte ändrats. 

En annan traditions enlig resa vi har gjort de senaste 16 åren alltså enda sedan jag föddes är att åka med husvagnen till Öland. Jag var där första gången när jag var ca 7 månader gammal och har sedan varit på samma camping varenda år sedna dess. Jag älskar den traditionen men den kommer tyvär antagligen förändras i år. Det kanske inte ens blir någon resa dit i år för vi har mycket som måste fixas här hemma. Det hade varit väldigt sorgligt om det inte blev någon resa dit så jag hoppas att det ändå blir det till sommaren.
Sigrid
2016-01-23 @ 14:14:33
URL: http://nouw.com/sigridalicia

Det är mysigt med traditioner :)

Svar: Ja verkligen❤️
Amanda Eriksson

Sandra'
2016-01-24 @ 00:06:36
URL: http://ssandras.se

roligt med traditioner :)
det är så fint i öland :)

Svar: Ja verkligen💕
Amanda Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0