DAG 8 - Fyra värdefulla minnen

 1 Brighton

Det här var den bästa resan hittills i mitt liv. Jag fick vara med om många upplevelser utöver det vanliga och jag lärde mig sjukt mycket under den här resan. Jag träffade massor av nya kompisar och människor. Jag fick uppleva en helt annan kultur och bo hos en familj jag inte ens pratade samma språk som. Vi åkte på två dagsresor till London, En som var för sightseeing och en som var för shopping. Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva något såhär fantastiskt och jag skulle gärna göra om den här resan.

 
Längst till vänster är det en tjej som kom från helsingborg som också bodde i världfamiljen, De tre som kommer sen är barnen i värdfamiljen. Efter dem är det jag och bredvid mig, min kompis och längst till höger är det en kusin till barnen i familjen:)
 
 
 
 
 
 
 

2 Norge

I september 2014 var jag på en resa som var ett slags utbyte med elever från de nordiska länderna och denna resan var det Göteborgs stad som anordnade. Det var några från Göteborg i varje land några från Åbo i varje land och så vidare. Alla som kunde vara med på det här utbytet var lika gamla så man träffade bara jämnåriga men det var kul. Det var en väldigt rolig resa och även här träffade jag massor av nya människor och kompisar och meningen med resan var att vi skulle få uppleva olika kulturer och jag tyckte verkligen det lyckades. VI fick prova på massor av olika saker som var typiskt för Norge. VI vandrade i bergen, paddlade kanot och fick göra lite hantverk och göra samarbets övningar. Vi besökte även stan och det var väldigt kul för vi fick åka upp på ett berg med något som såg ut lite som ett tåg och kolla på en jättefin utsikt. Vi fick även en guidad rundtur av de deltagare som bodde där i Bergen. 

 

 Utsikten bakom huset vi bodde i.
Dit upp skulle vi vandra.
En fin sjö fick vi se när vi kom upp.
 
Det såg ut som någon bodde där. ingen visste om det var så.
Utsikten från berget vi åkte upp på när vi besökte stan.
Nerifrån berget
Här badlade vi.

3 Turkiet

Den här resan var väldigt mysig. Jag, pappa, Ida, En kompis och min kompis mamma var på ett ställe i turkiet som heter Side. Vi hade en fantastisk vecka med mycket god mat, goda drinkar (alkoholfria till oss barn), mycket sol och väldigt mycket bad. Vi fick umgås och bara ha det trevligt. Det ända som var lite tråkigt att de en dag stängde av ena poolen och en annan dag stängde av den andra poolen pga att det var ett litet barn som hade bajsat i poolen. Jag gör gärna om den här resan men då får nog mamma följa med också.

 
utsikt från hotellrummet.
 
 
 
 
 
 
Efterrätten sista dagen.
 
4 Polly

Min dåvarande kompis hade kaniner och när en av dem fick ungar så undrade hennes pappa och mamma om jag ville ha en. Jag frågade min pappa och mamma om det var okej och de gick med på det förvånansvärt lätt faktiskt. Jag såg ju Polly som kaninungen hette flera gånger under tiden som den växte upp eftersom jag ofta var hemma hos min kompis. Till slut en dag så var kaninen äntligen tillräckligt stor för att lämna sin mamma och då fick jg äntligen ta med henne hem. Det var då den lyckligaste dagen och pappa hade byggt en stor jättefin bur som hon skulle få bo i så jag var jättetaggad på att få låta henne se sin bur och bosätta sig där. Tyvärr har jag inte kvar henne längre men tiden då jag hade henne är ett riktigt flnt minne.

 

 
 
 
 
Yohanna Svensson
2016-02-01 @ 16:48:39
URL: http://yoyossecret.blogg.se/

Ååh var också på m&ms world i london i höstas 😁👌🏻

Svar: okej det var riktigt coolt:)
Amanda Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0