DAG 4 - Sju rädslor/fobier

1 Spindlar
Jag har en väldig fobi för spindlar. Jag gråter och börjar ibland skaka alltså om jag ser en spindel men precis som alla mina nedanstående rädslor så försöker jag träna bort dem.
 
2 Mörker
Jag är otroligt rädd för mörker men det är nog mer att jag är rädd för det okända. Jag är rädd när jag inte kan se vad som händer runt mig. Så därför är jag rädd för mörker.
 
3 Skogen
Jag är faktiskt rädd för skogen. Det är för att det är så mycket träd och jag har inte lika stor koll på vad som kan finnas runt mig och jag är väldigt rädd för att tappa bort mig eftersom det oftast inte finns någon väg du kan följa för att säkert hitta ut. Jag har inte riktigt den kontrollen som jag har om jag går på en vanlig gångbana. Nej skogen undviker jag helst.
 
4 Döden
Jag är otroligt rädd för döden. Jag kan erkänna att vissa av mina val gör jag med döden i åtanke. Jag är orolig att flygplanet ska krascha när jag ska ut och resa. Jag är orolig för att bli sjuk i cancer eller någon annan sjukdom man kan dö av. Jag är rädd för att gå hem själv när det är mörkt ute det kan ju komma någon som vill mig illa. Jag är även rädd för att det ska börja brinna i en byggnad så att jag inte kan ta mig ut.
 
5 Göra bort mig
Jag är rädd för att göra pinsamma saker när det är massor av folk som kollar på. Det har faktiskt blivit en hel del bättre. Händer det nu för tiden brukar jag bara skratta och tänka att det är sådant som händer och att jag bjuder på det.
 
6 Prata inför
Jag gillar verkligen inte för att stå och prata inför folk för jag är rädd att säga fel saker. Det är dock lite som det ovanför att jag har förbättrats en del på den punkten faktiskt. Jag tycker det är lite mindre jobbigt nu än innan. 
 
7 Skräckfilmer
Det är något som jag har en stor rädsla för. Ser jag skräckfilm kan jag inte sova själv på flera nätter efteråt. Jag är jätte lättskrämd och väldigt känslig för sådana filmer. Jag ser hellre komedier:)
 
Som jag skrev så håller jag på att jobba på alla dessa och jag tycker faktsikt att jag har kännt resultat på några stycken. Jag sover ju till exempel med släckt lampa nu för tiden.
 
Hoppas ni tyckte det var intressant att läsa och att vi hörs senare.
 
XOXO
 
 
 
 
 
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm
2016-01-28 @ 17:39:53
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Svar: Tack så jättemycket Amanda :)

Svar: Varsågod😃
Amanda Eriksson

Sofia | beautybysoxxi
2016-01-28 @ 19:07:32
URL: http://beautybysoxxi.webblogg.se

Är också rädd för spindlar och döden! Även mörker, haha, tror det är ganska vanliga rädslor, tyvärr!

Svar: Ja det är väll det:)
Amanda Eriksson

tess- mamma till Malin & Olivia
2016-01-28 @ 19:47:53
URL: http://jaklakrokus.blogg.se

Spindlar! Vår källare alltså, får rysningar bara jag tänker på det!
Och döden. I somras fick jag för första gången dödsångest en kväll. Aldrig förr upplevt det. Men fick svårt att andas, började att svettas & alltså, ren panik vid bara tanken, sjukt otäckt. Men det är ju så skrämmande, håller med dig fullt ut!

Svar: Ja dödsångest är hemskt har hänt mig några gånger:(
Amanda Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0