Att inte sova ensam

Har ni någon gång känt att ni verkligen inte vill sova själva. Att ni vill ha någon som sover bredvid. Jag lyssnade ju på ett avsnitt av den fantastiska resan för några dagar sen och då pratade Zara om detta. Jag kände direkt igen mig. Det har faktiskt inte hänt på ett tag men bara för att jag säger det så kommer väll det hända ikväll.

Jag har alltid varit en väldigt orolig människa. Minsta lilla okända ljud när jag ska sova kan göra att jag ligger på helspänn i 20 minuter. 
Jag får ibland dödsångest framför allt när jag ska sova och när jag fått det, det är då jag verkligen behöver någon som sover bredvid mig. Jag brukar oftast tro att jag själv ska dö under natten eller att något ska hända någon i familjen under natten. Jag behöver då att pappa eller mamma ligger bredvid mig så jag känner att jag inte är ensam. Det är för att hjärnan gör så att det känns som att mamma och pappa ska försvinna när jag inte ser det och att jag då ska vakna upp ensam.

Jag har inte fått det här på ett bra tag(peppar, peppar) vilket är väldigt skönt. Det känns som jag är ensam om det här problem och jag har inte riktigt någon att prata om det med så då bestämde jag mig för att skriva av mig här. 

Jag tyckte det var jobbigt att skriva vissa saker i texten och det var så man nästan ville gråta men jag har märkt att skriver jag om det så blir det lite som terapi och det är väldigt skönt.:)

Hoppas vi hörs senare.

XOXO

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione
2016-01-27 @ 13:59:14
URL: http://dixiwonderland.com/

Jag hatar att sova ensam men jag har också delat säng med min sambo i nästan 7 år så det känns väldigt "konstigt" att sova själv :P

Svar: Ja det förstår jag😃
Amanda Eriksson

Sigrid
2016-01-27 @ 17:35:49
URL: http://nouw.com/sigridalicia

Mycket mysigare att ha någon annan i sängen, för tillfället får jag dock nöja mig med mina katter, haha :)

Svar: Ja verkligen😃
Amanda Eriksson

Eleonora Adriana ♥
2016-01-27 @ 17:45:23
URL: http://eleonoraadriana.blogg.se/

Är inte kul att sova ensam :(

Svar: Nej:(
Amanda Eriksson

Nicole
2016-01-27 @ 17:48:44
URL: http://Nouw.se/Nicolees

Gillar inte att sova ensam, brukar sova med min hund och då blir det mysigare. :)

Svar: Ja vad mysigt.:)
Amanda Eriksson

corneliaeriksson.blogg.se
2016-01-27 @ 18:33:19
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/

Känner också så ibland, men ibland är det väldigt skönt att sova ensam också :)

Svar: Ja absolut det tycker jag också😃
Amanda Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0