För mycket att tänka på

Har ni någon gång haft så mycket att tänka på och som måste göras att ni bara tappat lusten för allt. Så känner jag just nu. Jag har egentligen så mycket som måste göras men istället så sitter jag i soffan och kollar på youtube. Jag har så mycket måsten att jag skiter i allt istället. Jag måste plugga på geografi och jag måste plugga inför franska muntliga som vi har nästa vecka. Jag vet inte vart all min tid tar vägen. Jag hinner inte ens göra hälften av allt jag skulle vilja och behöva göra. Jag skjuter upp allt och tillslut så blir det så att jag inte gör det alls. Jag har så mycket att tänka på att jag blir ledsen för jag kan inte hålla iordning på allt och jag glömmer väldigt mycket saker.
 
Jag glömmer av saker som mamma ber mig göra så fort hon sagt det och när jag inte har full kontroll blir jag väldigt ledsen, nerstämd och skiter i allt. Det gör att jag får ännu mer saker som ska göras och mer saker jag ska hantera och så fortsätter det. Jag tappar mer och mer kontrollen och blir mer och mer stressad. Jag måste verkligen använda min kalender mer och börja göra alla måsten först och sen göra saker som inte är nödvändiga. 
 
Jag måste lära mig att prioritera och att göra allt jobbigt först och sedan göra det jag tycker är roligt. Ja jag ska antagligen inte sitta här nu då och bara skriva vad jag borde göra utan ta tag i det också för tyvärr räcker det inte att säga vad man behöver göra utan man måste göra det också.
 
Hur gör ni när ni känner på liknande sätt?

XOXO
 
Elin
2016-02-06 @ 18:14:57
URL: http://nouw.com/elinsfoto

Förstår hur du känner...
Bra citat :)

Svar: Tack<3
Amanda Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0