Jag är riktigt bra

Vi alla är väll bra och dåliga på massor av grejer. Ingen är bra på allt men ingen är ju heller dålig på allt.
Jag tycker att det är viktigt att man kan erkänna vad man är dålig på och kunna hitta saker man är bra på. Jag hör ofta folk som säger att det enda de är bra på är att vara dålig. Så är det ju inte, vi alla är ju bra på någonting.

För att få bra självkänsla så är det ju viktigt att man inser att man faktiskt är duktig på saker. 

Nu tänker jag berätta vad jag är väldigt duktig på men även väldigt bra på.

Dålig på:
Hålla reda på min telefon
Jag frågar min familj minst en gång om dagen om de sätt min telefon. När jag inte hittar den så säger jag alltid att det är någon annan som flyttat på den för jag la den ju precis där. När jag sen hittar den så säger jag alltid "oj just det där la jag den". Det har dock blivit bättre.

Planera
Jag har en kalender som det var meningen att jag skulle skriva upp läxor och prov i och när jag skulle plugga för att inte behöva plugga allt på en gång. 
Jag har nog skrivit i kalendern tre fyra gånger sedan jag började skolan efter sommarlovet. Jag måste bli bättre på att skriva i den för då hade jag sluppit bli så stressad över att jag inte vet vad jag behöver plugga.

Att få saker gjort 
Jag tänker mig alltid massor av saker jag ska göra men sedan så blir det oftast så att jag inte tar mig tid att göra ens 80 % av det jag hade planerat. T.ex plugga eller som i förrgår när jag både borde ha duschat och packat.

Bra på
Göra klart
När jag väl tar mig tiden att göra någonting så går jag verkligen in för det och gör det inte halvdant utan göra det helt klart och väldigt ordentligt. Som när jag väl sätter mig ner och pluggar då pluggar jag tills jag verkligen inte orkar mer och när jag städar mitt rum då dammsuger jag inte bara utan plockar undan och sorterar.också.

Komma i tid
Jag är faktiskt väldigt bra på detta och ibland till och med lite för bra. Jag tror ofta att resan dit jag ska tar längre tid än vad den gör. Jag lyckas alltid att vara i alldeles för god tid. Igår t.ex var jag i skolan 35 min innan vi började. Ska jag träffa någon är jag alltid på plats minst 15 min innan jag egentligen ska vara där för att jag verkligen inte vill bli sen.

Dansa
Jag tycker faktiskt att jag är duktig på det. Jag är absolut inget proffs men jag är nöjd med det jag kan och kämpar såklart alltid för att bli bättre men jag är nöjd med det jag kan för tillfället. 
Jag är inte lika bra som vissa andra men   alla har olika förutsättningar att träna och under mina förutsättningar så tycker jag att jag är duktig.

Vad är ni bra eller dåliga på?



Nora Bååth
2016-02-12 @ 12:48:04
URL: http://norasfoto.se/

Så viktigt att skriva upp vad man är bra på :D

Svar: Ja det skapar större självförtroende:)
Amanda Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0