Dag 2: Mina 5 favoritbilder och storyn bakom bilden.

 
Den här bilden togs i Brighton. Det var dessa härliga människor som jag hängde med mest och jag älskar den här bilden eftersom den är så äkta. Ingen visste om att hon som tog kortet tog det just då och det gör bara bilden så levande tycker jag.  Sedan så påminner ju dne här bilden mig såklart om alla fantastiska minnen som jag har ifrån den här resan och hur gärna jag skulle vilja göra om den. Jag var så lycklig under dessa tre veckor och jag lärde mig väldigt mycket om mig själv. Tänk att innan jag åkte på den resan så hade jag noll självförtroende inför att prata engelska och jag tyckte verkligen inte jag var duktig och så ger jag mig ut på en sådan här resa. Inga föräldrar som fanns där och hjälpte en utan all kommunikatipn med värdfamilj och männsikor i staden fick jag klara på egen hand och såklart med hjälp av ledare och andra språkresedeltagare.
Det här var tre av de bästa veckorna i mitt liv såhär långt.
Det här var ett stort steg för mig. Jag var nämligen för ett tag sen väldigt blyg med att gå fram och fråga kända männsikor om att få ta en bild. Det här var alltså ett väldigt stort steg för mig och verkligen en tröskel som jag lyckades ta mig över. Därför kan man nästan se hur stolt och lycklig jag är. Daniel var föresten väldigt rolig och trevlig så det gjorde ju det hela lite lättare också såklart:)
 
Den här bilden betyder faktiskt mycket för mig. Det här handavtrycken är gjorda av de flesta som gick i min gamla klass. Jag trivdes inte så jättebra i min klass i grundskolan men de var ju ändå en del av mitt liv ett par år och det har väll satt något slags spår. Jag tänker ju ändå tillbaka på det bra stunder som vi faktiskt hade under de åren som vi gick tillsammans. Jag kommer nog inte glömma dem i först taget.
 
Den här är en bild från en av de första dagarna på ett nytt kapitell i mitt liv. Min gymnasietid. Jag älskar den här bilden för jag minns hur taggad jag var inför de kommande tre åren. Den här bilden påminner mig om hela den kvällen och det var verkligen den bästa starten på gymnasietiden. Den kvällen fick vi lära känna klassen bättre, vi fick god mat och allt var bara så roligt och trevligt:)
 
Den här bilden är självklar här. Jag blir så glad när jag ser den här bilden och det här var lätt bästa praktikveckan någonsin. Jag praoade hos Kp och jag fick lära mig väldigt mycket. Här är som vissa kanske vet chefsredaktören Lukas och han var väldigt rolig att träffa för han var lika rolig i verkligheten som han verkar vara om man har läst om honom i början av varje kp-tidning. Just på den här bilden så tar de ett kort som skulle ut i tidningen för att visa alla läsare hur mycket brev de fick in av läsare som ville hitta en brevkompis. Det roligaste under veckan var att få gå på pressvisning av hobbit och femhäraslaget på bio och sedan skriva en recension om den. Jag fick även packa vinster, se hur tidningen görs och vara med på deras redaktionsmöte där de planerar hur tidningen ska se ut. Jag fick ju såklart se hur redaktionen såg ut och det var väldigt fint.
 
Ja hoppas verkligen ni gillade detta inlägg för det var väldigt kul att skriva. Glöm inte att kika in imorgon igen för fler roliga inlägg.:)
 
XOXO
Josefine
2016-02-14 @ 19:09:14
URL: http://josefinelofgren.se

Roligt inlägg!!

Svar: Tack😃
Amanda Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0