Att vara sjuk

När räknas det egentligen som att man är sjuk? 

Är det olika från person till person?
Jag blir nästan aldrig så sjuk att jag måste stanna hemma från skolan. Visst jag har ont i huvudet och ont i magen och så ibland men aldrig tillräckligt för att mamma och pappa ska tycka att det är nödvändigt att vara hemma. Jag har till och med lite ont i huvudet rätt ofta men det blir aldrig mer än så. 

Jag är inte läkare eller sjuksköterska eller proffs inom just att vara sjuk men det är så olika när en person ser sig själv som sjuk. Hade jag varit hemma varenda gång jag hade ont i huvudet skulle jag vara hemma ganska så ofta från skolan. Det är några gånger då jag haft ont i huvudet och velat vara hemma men mamma har bara sagt åt mig att ta en tablett och gå ändå. 

Mina föräldrar har alltid åsikter kring varför jag har ont någonstans eller mår illa eller liknande som gör att man känner sig sjuk. Det kan vara att jag sovit för lite eller att jag druckit för lite eller att jag ätit för lite o.s.v. Så istället för att få vara hemma så säger de bara att jag måste sova mer, dricka mer eller ära mer och så får jag ta en värktablett och gå ändå. 

Jag förstår att de inte vill att jag ska vara hemma i onödan så att jag missar massor av viktiga saker i skolan och att de bara säger allt detta för att de bryr sig om mig och vill att jag ska få så bra resultat i skolan som möjligt. 
Jag älskar mina föräldrar trots att de alltid ska komma på saker som gör att jag har ont eller mår dåligt.

Det hade dock varit skönt att någon gång kunna få vara sjuk och bara kunna kolla på serier och mysa i soffan. 

Det här var verkligen inte riktat mot någon speciell det var bara att jag kom på att jag tänkt på detta flera gånger och nu idag så var min kompis hemma för att hon hade ont i huvudet och då kom jag på att skriva detta inlägget. 

Det är alltså inte riktat mot min kompis utan hon gav mig bara idén. Jag älskar mina kompisar och skulle aldrig nedvärdera deras känslor. Kände hon sig sjuk så var hon det<3

Jag hoppas inte detta blev virrigt men jag är lite virrig just nu så jag hoppas det är okej.

XOXO







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0