Efterrätten

 
Vi har precis ätit klart vår fantastiska nyårsmiddag och det som är på bilden här ovanför är den goda desserten som vi åt.
Så för er som tycker det ser gott ut och slulle vilja göra den här desserten själva så kommer här receptet.
 
Snabba hallon- och oreo cheesecakes i glas
 
4 st cheesecakes:
12 st oreokex
2 msk smör, smält
1½ dl vispgrädde
2 msk hallonsylt
1 krm citronsaft
1 burk vaniljkvarg (200g)
 
Färska hallon till garnering
 
Gör så här:
1. Ta fram 4 glas. Krossa oreokexen fina, blanda med det smälta smöret.
2. Vispa grädden och blanda med hallonsylt och citronsaft. 
3. Varva kex, hallongrädde och vaniljkvarg tur åt vist i glasen, toppa med färska hallon. Ställ gärna i kylskåpet för en stund. 
 
Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0