DAG 7 - Tre ord som jag använder dagligen

1 Typ
Det är ett ord som jag använder i ungefär var tredje mening jag säger. Mamma brukar påpeka det rätt ofta och jag försöker verkligen sluta men jag hittar inget annat ord är det att använda. Jag måste kanske utveckla mitt ordförråd lite.
 
2 Seriöst
Det använder jag också väldigt många gånger under en dag. Om någon säger något jag inte riktigt tror på eller när min lillasyster vägrar sluta irritera mig genom att säga massor av konstiga saker eller pilla på mig. 
Jag och min lillasyster är ofta oense om vad som är okej och vad man får bli irriterad på. Hon tycker ofta det är konstigt att jag blir irriterad. Undrar om det är jag som är överkänslig eller om det är hon som tycker för mycket är okej?
 
3 Sluta
Ja eftersom att min lillasyster ofta är på mig och retas och för att mina föräldrar är just mina föräldrar så används det här ordet ofta. Jag säger ofta åt min lillasyster att sluta bråka med mig eller så säger jag åt pappa att sluta retas med mig eller så säger jag åt mamma och pappa att sluta tjata. Jag frågar även ofta i skolan när vi ska sluta. Det är ju såklart vardagens höjdpunkt att få sluta skolan.
 
Vilka ord använder ni dagligen? TELL ME:)
 
XOXO
 
Sigrid
2016-01-31 @ 13:32:38
URL: http://nouw.com/sigridalicia

Typ är ett sånt ord som bara fastnar och är helt omöjligt att bli av med, haha ;)

Svar: Ja eller hur😃
Amanda Eriksson

Josephine
2016-01-31 @ 16:44:34
URL: http://mizzjo.blogg.se

Om jag inte säger typ så skriver jag iaf det :P roligt inlägg!

Svar: Ja man kan ju inte komma undan det tycker jag.:) tack😃
Amanda Eriksson

Vilma
2016-01-31 @ 17:13:43
URL: http://www.petterssonvilma.blogg.se

Ååååh haha säger typ hur ofta som helst jag med

Svar: Ja det verkar vara vanligt.:) skönt att inte vara ensam.:)
Amanda Eriksson

marina
2016-01-31 @ 18:30:21
URL: http://marinapalme.blogg.se

Vet faktiskt inte vilka ord jag använder mest dagligen, men det tål att tänkas på. :)

Svar: Ja jag visste inte heller innan jag funderade och frågade min familj:)
Amanda Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0