Om gymnasiet

Ja precis som rubriken säger så tänkte jag berätta om hur jag ser på att ha börjat gymansiet.
Jag tror att mångaa tycker att det är en väldigt spännande period innan man börjar på gymnasiet och så var det även för mig.
 
Jag var så taggad på att få en helt ny start. Jag hade länge ångrat hur jag hade framställt mig själv i min nya klass i femman så nu såg jag min chans att rätta till det. När jag började i en ny klass i femman (gick ur nian med samma klass) så kände jag att jag gjorde mig till väldigt mycket och visade inte vem jag verkligen var. Så första dagen på sommarlovet när jag kom på att jag skulle börja på gymnasiet snart och att Ingen skulle veta vem jag var så började jag fundera på vad det var jag ångrade från mina första dar i femman.
 
Jag tyckte att jag hade framställt mig själv som blyg, tramsig, barnslig, tråkig och en person som helt enkelt var väldigt lätt att vara med ena stunden och sedan bara strunta i. Det som jag framställde mig som där har snudd på följt mig genom åren från femman fram till högstadiet och även under högstadiet. 
Jag kände att nu på gymnasiet ska mina nya klasskompisar få se vem jag verkligen är.
 
Några veckor innan jag skulle börja gymnasiet planerade jag kläder och började försöka få in en hudvårdsrutin (vilket faktiskt gick bra). Jag planerade hur jag skulle sminka mig och till och med vad jag skulle ha i skolväskan.
 
Natten innan jag började skolan så sov jag väldigt bra. Jag var så taggad på att få den där nya starten jag hade tänkt mig. På morgonen var jag inte alls nervös till en början utan bara så fruktansvärt taggad.
Jag hade gjort iordning allting och gick iväg till bussen för att åka till min första dag på gymnasiet.
 
När jag väl kom fram till kyrkan vi skulle vara i för att alla elever skulle få plats så blev jag lite mer nervös.
Jag började tänka på hur allting skulle bli, med ny skola, nya klasskompisar, nya lärare och nya krav. 
Jag var väldigt tidig ungefär 30 minuter innan det skulle börja för jag kommer alltid väldigt tidigt till saker för jag hatar att vara sen.
 
Jag stod länge och funderade över hur allt nytt skulle bli. Eftersom både treor, tvåor och ettor började samma dag så kom det massor av personer som redan kände många så det bildades grupper med människor framför kyrkan. Just där och då kändes det som jag var den ända som inte kände någon sen innan.
 
Nervositeten släppte först när jag fick syn på några som jag faktiskt kände sedan innan och jag gick såklart fram till dem och pratade om deras förväntningar och förhoppningar om den nya skolan.
 
Sedan gick alla in i kyrkan och rektorn pratade ett tag och sen så började rektorn berätta vilka klassrum tvåorna och treorna skulle vara i och sen när de hade gått så började han säga en klass och vilka som skulle vara deras studiehandledare och vilka som skulle gå i den klassen.
 
När jag hade fått min klass så gick hela den nya klassen upp till ett klassrum där vi fick lite information, sen fick vi lunch, sedan rundvandring och efter det så fick vi gå hem.
 
Jag hade klarat av min första dag på gymnasiet och jag var så nöjd.  Jag kände på mig att det här skulle bli tre riktigt bra år och de fyra veckorna jag gått på gymnasiet nu har verkligen varit helt fantastiska.
Några av mina klasskompisar har jag blivit riktigt bra kompis med på så kort tid och framförallt har jag nu fått visa vem jag verkligen är så nu kan jag äntligen vara mig själv. Det är det allra viktigaste för mig.
 
Har ni några frågor så är det bara att ställa dem i kommentarsfältet.
 
Kram
 
 
 
Josefin Nilsson
2015-09-17 @ 19:55:09
URL: http://josefinnnilsson.blogg.se/

Så skönt att du äntligen kan vara dig själv! Jag kan verkligen känna igen mig i vissa delar av inlägget från när jag själv började gymnasiet, vännerna man får på gymnasiet känns det på något sätt som att man kommer närmare än de på högstadiet :)

Svar: Ja det är så skönt, ja jag har verkligen kommit väldigt nära mina klasskompisar nu på gymnasiet:)
Amanda Eriksson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0