Min årsresumé 2014

Det har faktiskt inte varit ett sådär jätte händelserikt år i år men ni får det här inlägget i alla fall
 
Februari
 
I februari så var jag i sälen med familjen och en familj som bor på våran gata,
Vi hade super trevligt under veckan men tyvärr så fick jag feber sista dagen och så blev jag sjuk i vattenkoppor veckan där efter. Kanske inte direkt bästa avslutet på en fantastisk skidvecka men det var ju i alla fall tur att jag blev sjuk sista och inte första dagen.
 
 
 
 
Mars
 
I mars så hade jag min största framgång för året. Det var nämligen då jag åkte på min alldeles första discodanstävling och den var i Örebro.
Jag kom sexa i andra chansen så kanske inte så jätte bra resultat men det var min försat tävling och jag kom i alla fall inte sist. Sen så tävlade jag ju i par och det är inte så där jätte lätt eftersom man måste vara synkad med sin danspartner. Så en sjätteplats i andra chansen är helt okej faktiskt.
 
på bussen påväg till örebro.
 
Min riktigt härliga vän och danspartner.
 
April
 
I april så var jag på konfirmationshajk. Det var en hajk som jag kommer minnas länge för den var verkligen så kul.
Jag var med kompisar och vi gjorde massa roligt som att sova ute under bar natthimmel. Det var riktigt coolt.
Jag såg hur mycket stjärnor som helst eftersom det var på en ö som heter rörö så fanns det inte så mycket lampor som i stan och då var det väldigt mörkt vilket gjorde att man såg stjärnorna jätte bra.
Sen så såg jag också två stjärnfall, två satelliter, venus, sirius och polcirkeln.
Det var en riktigt häftig kväll på ett riktigt roligt läger.
 
Den här väderstenen var som ni ser blöt och lite senare så började det faktiskt regna.:)
Tre bilder på mina underbara vänner från kvällen då vi sov ute.
 
Juli
 
i juli så var det super varmt och det kommer jag ihåg speciellt från det här året.
En dag var det inte mindre ån 30 grader i luften och det var en dag som vi var i falkenberg och då badade vi i havet och där var det 25 grader. Så den dagen var speciell i juli.
 
 
Det här är två bilder från den dagen.
 
Augusti

I augusti så var jag på en underbar resa till turkiet med en kompis, hennes mamma, min pappa och ida.
Vi hade en riktigt trevlig vecka och badade och solade mycket. Det ända som var tråkigt under resan var att några ungar bajsade i poolerna tre gånger. Första dagen det hände så var det bara den ena poolen men nästa dag det hände så var det båda poolerna och då var det också sista dagen vi var där så då blev det inget badande i pool de sista timmarna innan vi skulle gå och lägga oss och dagen där efter åkte vi hem.
Men för övrigt så hade vi en super bra vecka.
 
utsikten från vårt rum.
 
 
 
Bilderna är från sista middagen innan vi åkte hem.
 
jag på vår balkong
 
 
Den poolen som blev avstängd två gånger. Var även den poolen vi badade mest i.
 
 
 
jag på hotellrummet.
 
Kvällsbild på den poolen vi badade mest i.
 
 
 
 
utsikten högst upp i hotellet.
 
Solnedgången sista kvällen
 
 
September
 
I september var det äntligen dags för den efter längtade resan till norge och staden Bergen.
Det var en grej som göteborgsstad arrangerade och det funkade så att man fick söka om man ville följa med och man kunde få åka med till antigen Bergen där jag var eller århus, åbo eller så kunde man få ta hand om dem som kom hit til göteborg. man fick inte välja vart man ville åka men det gjorde inget. Sen så valde några personer ut ca två personer från varje stadsdel i göteborg som skulle få åka med till de olika platserna, det var alltså två personer från varje stadsdel i alla fyra länderna.
När alla var kontaktade så träffades vi tre gånger innan resan för att planera och få information om resan.
 
Jag träffade massa nya vänner där och vi hade jätte roligt. Blev lite drama under veckan då först jag fick åka in till sjukhuset med ambulans efter att ha överansträngt mig fast jag var förkyld, dagen efter så fick en annan person åka in till sjukhuset och dagen efter det ytterligare en person. Men det gick bra för oss alla men det var ju lite dramatiskt.
Men vi hade en super kul vecka och jag skulle så gärna göra om den resan.
Det vi fick göra under resan var att lära känna personer från både danmark, norge och finland och såklart lära känna dem från sverige bättre. Dagen vi kom gjorde vi inte särskilt mycket utan vi kunde packa upp och bädda och så åt vi svenskar lunch och sedan åt vi middag allihopa för de andra länderna kom ganska mycket senare.
Första hela dagen började vi med information från rektorn på lägerskolan och så gjorde vi även lite samarbetsövningar i lag med ca två personer från varje land.
Dagen efter det så vandrade halva gruppen upp på fjället och åt där lite matsäck och så medans halva gruppen paddlade i en fjord som låg i närheten av lägerskolan.
Dagen efter det som var en onsdag då åkte vi in till stan och där fick vi rundvandring av de norska eleverna och då åkte vi bland annat upp med ett litet tåg tror jag det var till toppen på ett berg och så kollade vi på utsikten.
när vi kom ner igen så blev det lite mer rundvandring och sen så blev det pizzabuffe på en resturang.
Det var riktigt gott!:)
Dagen efter det så byte grupperna plats så de som paddlade under tisdagen skulle alltså vandra nu och så tvärtom.
Sista dagen alltså på fredagen så gjorde vi inte något speciellt utan då packade vi bara och sedan åkte vi hem.
Så den veckan var i alla fall en av de bästa veckorna det här året. Åhhh jag saknar verkligen alla.
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna här ovanför är tagna när vi vandrade och de tre överst är tagna utanför lägerskolan där vi bodde.
 
 
 
'
 
 
 
 
De nio bilderna som är ovanför här är uppe på elelr påväg upp på det här berget som vi åkte upp på med ett typ tåg.
 
 
 
 
Jag, en kille från norge och Erica som var med på liseberg igår.
Alla svenskar som var med.
 
 
 
 
Det här var det intressanta som hände under det här året.
Hoppas ni gillade det och skriv i så fall gärna det.
 
Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mandanellie.blogg.se

Hej kul att ni hittat hit till min blogg!:) I min blogg kommer jag skriva om saker som händer i min vardag, ge er tips och inspiration och låta er lära känna mig. Så hoppas ni vill följa mig och min blogg.:) Kram

RSS 2.0